ליאל (חלק ב)

חלומות

פעם אחת חלמתי על אליהו
.והוא היה בגיל שלי למרות שהוא מת לפני הרבה שנים
ביום האחרון שלו, היו לו לחיים שמנות מהכימותרפיה
אבל בחלום הוא היה רזה ויפה כמו נער גדול
כשראיתי אותו ידעתי מיד שזה חלום והתרכזתי טוב
.וקפצתי והתחלתי לעוף
.גם הוא קפץ ועף ושלח אלי מבט מעבר לחלל
.ראיתי שאלה בעיניו, אז אמרתי לו: אתה מת
.הוא פשוט חייך

?בגן שעשועים הילד שאל אותי: מה זה
.אמרתי לו: זה ערבים מתפללים
.ערבים מתפללים? הוא שאל
.כן, ערבים מתפללים
.השירה שלהם קפצה בין ההרים כמו משהו חי
,הוא לא שאל אותי אם יש להם אמונה כמו שלנו
.הוא פשוט חייך אלי והמשיך לשחק
הוא עדיין לומד לדבר
.אבל אולי הוא כבר מבין יותר ממני

:שמעתי סיפור של השגחה פרטית
ליאל חלמה על הרב עובדיה יוסף
.מיד אחרי החתונה שלה
הוא בא אליה בחלום וצווה אותה
,להכנס להריון מיד
.למרות שהיא בת תשע עשרה ובעלה עדיין משרט בצבא
,הופיע נס: אחרי שנה של כישלון
היא גלתה שיש לה בעית אי-פוריות
.ובעזרת הרופאים — ובעזרת הקדוש ברוך הוא — היא ילדה בן בשעה טובה

ראיתי את ליאל היום לקראת השקיעה ליד הפח-זבל הנטוש
.והיא בקשה ממני לשמור על הבן שלה שנה הבאה
אמרתי: כן, אני פנוייה
.(אני ריקה)
איזו השגחה, היא אמרה בחיוך
.ותהיתי למה ההשגחה לא מדברת אלי
,עברו שנים מאז שראיתי את אליהו לאחרונה
,וגם עוד כמה מתים הופיעו לי בחלומות
.אבל הם לא היו רבנים והם לא אמרו לי מילה


Leave a comment